Κοινωνικά Γραφήματα
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Κοινωνικά Γραφήματα
No Result
View All Result

«ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ;»

0 0
0
Share on FacebookShare on Twitter

«ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ;»

Τα πρώτα φθινοπωρινά ηλιοβασιλέματα μας βρίσκουν ως επί το πλείστον σε κάποιον καναπέ με ένα χειριστήριο στο δεξί χέρι, σε ένα κρεβάτι με το κινητό στο αριστερό ή στην καφετέρια τη γνωστή από όπου περνάμε κάθε πρωί πηγαίνοντας στη δουλειά, στο Πανεπιστήμιο, στο σχολείο. Κι αυτή η ρουτίνα οδηγεί ανεξαρτήτως εποχής σε μια νοσταλγική περιήγηση. Σε παιδικά χρόνια, σε καλοκαίρια που ξεκίνησαν με μια ανάσα παρόλο που τελείωσαν με ένα στεναγμό, σε βιβλία που στοιβάξαμε πάνω στο κομοδίνο ή αγοράσαμε στις διακοπές, συνοδευόμενα από την ίδια πίκρα στο στόμα και την ίδια μοναξιά που μας σκεπάζει καθώς τα «αν» κυνηγούν το όνειρο πριν ρουφήξει τα πόδια μας, όπως τότε, στην αμμουδιά που τα μικρά παιδιά έφτιαχναν κάστρα. Δεν είναι άξιος λόγου ο τρόπος που πείθαμε τον εαυτό μας ότι το νερό, φρουρός και σύμμαχος, θα έκανε πιο γερή την κατασκευή; Ή ο τρόπος που καθημερινά το δάκρυ του διπλανού δείχνει πόσο ευάλωτοι και «άστατοι» μπορούμε να γίνουμε;

Το στοίχημα που επεδίωξαν να κερδίσουν οι μελετητές των ανθρωπίνων σχέσεων συντίθεται ακριβώς στο γεγονός ότι είναι ανθρώπινες. Και ο μέσος άνθρωπος, αναρωτιέται πάλι πόσο τυχερός είναι που ξέρει να γράφει. Προσπαθούσε λοιπόν να εξηγήσει την ομορφιά που έβλεπε φτιάχνοντας τα ομοιώματα αγνώστων, κυρίως μεταξύ τους. Και η καρδιά του χτύπησε πολύ πιο δυνατά από ό,τι τις νύχτες που κανένας δεν είναι στο «εδώ» να τον αγκαλιάσει όταν κλειδώνει την πόρτα και προσεύχεται μην την ακούσει να ανοίγει μόλις ακουμπήσει το μαξιλάρι. Κάθε φορά που σκέφτεται «είτε φας είτε μείνεις νηστικός, δε θα το μάθουν», και το χειρότερο, «δε θα το καταλάβουν». Πως φοβάται. Τρέμει, αγχώνεται και ακινητοποιείται μπροστά σε όσα αποφασίζει να ακούσει, να διαβάσει, να δημοσιεύσει. Επειδή, ουσιαστικά, ποτέ δεν του εξήγησαν γιατί αποκλείεται οι λοξές γραμμές να είναι συνάμα ίσιες.

Είναι ρατσιστής, πρωτίστως στο παραμικρό που σχετίζεται με την ύπαρξή του. Κλαίει και σκέφτεται το ίδιο άτομο, άηχα φωνήεντα που ποσώς και ποικιλοτρόπως μετέφρασε, τόσο ξεκάθαρα, σε όλες τις γλώσσες. Τόσοι φεύγουν στις πόλεις αναζητώντας μεγαλύτερα αστέρια, ή μάλλον, πιστεύοντας πως θα τραβήξουν την προσοχή από τα υπόλοιπα αστέρια. Κάποιοι κοιτούν τον ήλιο τους να σκουραίνει, κάποιοι ρίχνουν τα μάτια τους στο έδαφος και βλέπουν ότι πάτησαν το μονάκριβο λουλούδι της πόλης. Κι όπως ήταν όρθιο, στράβωσε. Αναστενάζουν και σκύβουν να καλύψουν το έγκλημα, μια ακόμη βαθιά ριζωμένη πληγή. Ωστόσο, ο κόσμος συνεχίζει να αγαπά το ηλιοβασίλεμα. Επειδή δε μπορεί να το προκαλέσει. Λάθος. Όλοι αγαπούν το ηλιοβασίλεμα, μέχρι να μπορέσουν να προκαλέσουν τη δύση, το μαρασμό, το σκοτάδι. Τι συμβαίνει αφού μαραθούμε; Ποιό είναι το νόημα και ποιό το κίνητρο των μετρημένων χτύπων της καρδιάς μέσα στον κόμπο που δέσαμε αντί να δεθούμε και τώρα αφού δε λύνεται, κόβεται;

Όλοι γύρω έχουν βρει κάποιο λόγο για τον οποίο αξίζει να πονέσουν και συχνά τον προσωποποιούν. Όλοι έχουν σκεφτεί το μετά. Γιατί θεωρούμαστε ζωντανοί; Επειδή, όταν δανείζεσαι το αυτοκίνητο, είναι πιο βολικό να οδηγήσεις εφόσον δε σου ανήκει. Αλλά η ζωή σου, είναι δική σου. Και έχεις τα κλειδιά, ακόμη κι αν λείπει το αυτοκίνητο. Όταν αγαπάς για παράδειγμα, οδηγείς άλλου το αυτοκίνητο. Και ζωή σου είναι η ζωή του. Τότε δεν είναι πολύ εύκολο όμως. Επειδή τότε, και εσύ ο ίδιος θυμάσαι ότι δεν είσαι τυφλός μόνο όταν πάρεις κάποιου τη σειρά στην καφετέρια.

Αφετέρου, η αγάπη γίνεται «ένα» αφού το «εσύ» και το «εγώ» προστεθούν. Ο πόνος έγκειται στο γεγονός ότι αυτό συμβαίνει επειδή θυσιάζεσαι. Ή ίσως αυτό είναι να «κουμπώνεις». Ένα και ένα δεν κάνει δύο. Όσο κι αν θα έπρεπε. Όπως η ομορφιά, που είναι ουδέτερο επειδή δεν είναι όμορφη αρκετά. Κορίτσι αγκάλιασε κορίτσι, αγόρι αγκάλιασε αγόρι. Αγόρι φίλησε κορίτσι και κορίτσι φίλησε αγόρι. Χωρίς άρθρα. Δύο ουδέτερα μήπως αλλάξει το γένος πριν τον αριθμό. Και θα χάσουν τα πάντα, όχι κάθε πράγμα. Δεν είναι πράγμα ο άνθρωπος. Όταν απομονώνεται για να ξεχάσει, να ντύνεται «φυσιολογικά», να καταφέρει να μην επηρεάζεται, να γίνει ουδέτερο.

Είναι άνθρωπος. Και είναι «ο». Ακόμη κι αν είναι «η». Ενώ αν ο χάρτης είναι άδειος, χωρίς προορισμό, χωρίς καρφίτσες; Κανείς και καμιά δεν του είπε ότι, όπου και να πάει, τα αστέρια θα έχουν πάντα το ίδιο μέγεθος! Όλοι γεννιόμαστε αθώοι, κοιτώντας ψηλά κι ας πέφτουμε, όπως ο ήλιος, αλλά μας ενοχλεί μόλις κρυφτούμε πίσω από κάποιο φεγγάρι. Κι ας του δίνουμε το φως μας προκειμένου τα αστέρια δίπλα του να φαίνονται σπίθες, δηλαδή σταγόνες. Κι όσο εμείς πασχίζουμε να πετάξουμε, να τεντώσουμε το σκοινί μας, να αψηφήσουμε όσα μας κρατάνε στα πόδια μας, θυσιάζουμε κάθε Κυριακή, στο ότι έρχεται η Δευτέρα παρά στο ότι φτάνουμε εμείς. Εσύ, εγώ, ο άνθρωπος, που με τόσες αναμνήσεις στον «ίσιο» δρόμο, δεν πετύχαμε μια παράδοξη στροφή, να ανατείλουμε τουλάχιστον που μας έχουμε, πριν μας επενδύσουμε.

Το στοίχημα, τέλος, κερδίζεται, γιατί όπου κι αν γέρνουμε, τα αστέρια, το φεγγάρι, ο ήλιος είναι ίδια. Τι σημαίνει «σε αγαπώ»; «Μείνε», «θέλω να με κρατάς», «ας τσακωθούμε» αλλά κατάματα. Είναι που, κανείς δε μας διαβάζει πλέον. Και γράφουμε, επειδή κάποιοι εκνευρίζονται, επειδή το αγαπάμε να έχουν απορίες και να ανεβάζουμε τις άμυνές μας από το πάθος να απαντήσουμε κατά γράμμα τι εννοούμε. Κι αν σε ονομάζεις αγόρι, κι αν σε ονομάζεις κορίτσι, ίσως σύντομα καταλάβεις και τη γυναίκα, και τον άνδρα. Έτσι είμαστε. Κλαίμε, γελάμε ή στέκουμε στήλη άλατος, μέχρι που, κάποια στιγμή, και το αλάτι το μπερδεύουμε με τη ζάχαρη.

Ο Αρθρογράφος

Δημητρία Εφραιμία Αθανασάκη

See author's posts

Tags: #αγάπη#αλλαγή#άνθρωπος#δικαίωμα#ζωή#σεβασμός#φιλοσοφία#ψυχολογία
Previous Post

«Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ENCANTO»

Next Post

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ;

Related Posts

«ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (ΕΕ), ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (AI) ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»
Επικαιρότητα

«ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (ΕΕ), ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (AI) ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»

13 Μαΐου 2024
«ΤΑ ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ ΤΗΣ 21ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ»
Επικαιρότητα

«ΤΑ ΠΡΟΕΟΡΤΙΑ ΤΗΣ 21ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ»

19 Απριλίου 2024
«ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΙΡΑΝ ΣΕ ΙΣΡΑΗΛ»
Επικαιρότητα

«ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΙΡΑΝ ΣΕ ΙΣΡΑΗΛ»

18 Απριλίου 2024
«ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ, ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»;
Επικαιρότητα

«ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ, ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»;

10 Απριλίου 2024
«Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. ΕΝΑ ΠΟΛY ΕΝΔΙΑΦEΡΟΝ ΒΙΒΛIΟ (ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH)»
Επικαιρότητα

«Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. ΕΝΑ ΠΟΛY ΕΝΔΙΑΦEΡΟΝ ΒΙΒΛIΟ (ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH)»

26 Μαρτίου 2024
Τα ξενικά κόμματα
Επικαιρότητα

«ΤΑ ΞΕΝΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ»

14 Μαρτίου 2024
Next Post
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ;

« ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ»

« ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Αξιολογήστε το άρθρο μας:

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Η ΔΥΣΜΟΙΡΗ ΜΗΤΕΡΑ, Η ΕΚΑΒΗ»

«Η ΔΥΣΜΟΙΡΗ ΜΗΤΕΡΑ, Η ΕΚΑΒΗ»

11 Ιουνίου 2024
«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;

«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;

7 Ιουνίου 2024
«ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»

«ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»

6 Ιουνίου 2024
Κοινωνικά Γραφήματα

Νομική Υποστήριξη: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΘ. ΠΛΑΚΟΥΔΑΣ

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
  • Η “Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία

© 2021 koinonikagrafimata. Powered by Futureplus-web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία

© 2021 koinonikagrafimata. Powered by Futureplus-web

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In