Κοινωνικά Γραφήματα
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Κοινωνικά Γραφήματα
No Result
View All Result

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΙΑ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ/ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

1 0
0
Share on FacebookShare on Twitter

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ  ΜΙΑ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ/ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Πολλοί από μας και μόνο στο άκουσμα μιας επιστημονικής εργασίας, μας δημιουργούνται κάποια συναισθήματα όπως άγχος, φόβος. Κυρίως η μετάβαση από την Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όπου ξεκινούν οι φοιτητές τις σπουδές τους. Σκοπός μιας επιστημονικής εργασίας είναι η κριτική επεξεργασία, η λογική ανάλυση του ζητήματος, να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε μεθοδικά και να εκθέτουμε με σαφήνεια και αυστηρότητα την επιχειρηματολογία μας. Δεν αντιγράφουμε το κείμενο αλλά το παραφράζουμε και πάντα αναφέρουμε τις πηγές που χρησιμοποιήσαμε στο θέμα μας.

Αν το καλοσκεφτούμε όμως  αυτό που σας φαίνεται δύσκολο, ουσιαστικά το κάνουμε στη καθημερινή μας ζωή, αλλά δεν το καταλαβαίνουμε γιατί γίνεται ασυνείδητα.

Πώς;

Μιλώντας με τους φίλους μας για μια ταινία για παράδειγμα. Εγώ μετά πηγαίνω σε έναν άλλον φίλο και του λέω για την ταινία την περίληψη με διαφορετικά λόγια ή για κάτι που άκουσα στο ραδιόφωνο. Επομένως παραφράζω..

Έτσι ακριβώς βρίσκοντας και ένα κείμενο ανάλογα με το θέμα που έχουμε να αναλύσουμε το παραφράζουμε και το εντάσσουμε στην εργασία μας.

Βέβαια η πρώτη προσπάθεια συγγραφής ενός κειμένου είναι πάντα χειρότερη. Όσες φορές γράψουμε τόσο το καλύτερο διότι εξοικειωνόμαστε!

Ξεκινώντας  περιληπτικά να αναφέρουμε ποια είναι τα είδη κειμένων Επιστημονικού Περιεχομένου:

  • Διπλωματική εργασία. Είτε είναι θεωρητικό/περιγραφικό ή ερευνητικό.
  • Βιβλιογραφική Ανασκόπηση (ανάλυση και σύνθεση, κριτική αναζήτηση διαφόρων θεωριών, επιχειρημάτων).
  • Ερευνητικό Επιστημονικό άρθρο (γραπτή και δημοσιευμένη αναφορά που περιγράφουν πρωτότυπα ερευνητικά αποτελέσματα).
  • Ερευνητική πρόταση (μία εισήγηση μελλοντικών πειραμάτων για απάντηση καίριων επιστημονικών απαντήσεων, βασισμένη σε προηγούμενες μελέτες και με αναλυτική περιγραφή της μεθοδολογίας).

Τα σημαντικότερα βήματα για τη συγγραφή μιας Επιστημονικής Εργασίας είναι η προετοιμασία και η σωστή οργάνωση. Έτσι οδηγούμαστε στην σαφήνεια.

  • Ορισμός θέματος.
  • Σχεδιάγραμμα.
  • Ποιος είναι ο σκοπός της εργασίας και σε ποιο κοινό απευθύνεται.
  • Ακρίβεια θέματος.

Πριν ξεκινήσετε καλό είναι να δημιουργήσετε ένα σχεδιάγραμμα. Να διαβάσετε προσεκτικά την διατύπωση και τα υποερωτήματα σε περίπτωση που περιέχονται στην εκφώνηση. Δεν θέλουμε κάτι παρεμφερές αλλά αυτό που μας ζητείται..

Με αυτόν τον τρόπο θα βάλετε σε τάξη τις ιδέες σας και θα ξεκαθαρίσετε τι ακριβώς θέλετε να κάνετε.

  • Χρειαζόμαστε υπομονή.
  • Χρειαζόμαστε καλό προγραμματισμό.
  • Οργάνωση σκέψης.
  • Καλή εποπτεία της βιβλιογραφίας.
  • Καλή ικανότητα γραψίματος ή οποία αποκτάται με το συνεχώς γράψιμο και εμπειρία.
  • Σημαντικός παράγοντας παίζει και η σκληρή και αποτελεσματική δουλειά σε σχέση με τις προθεσμίες.

Η συγγραφή κειμένου μιας εργασίας ακολουθεί την εξής δομή:

  • Τίτλος
  • Περίληψη
  • Εισαγωγή
  • Κύριο θέμα
  • Συμπεράσματα
  • Βιβλιογραφία
  • Παραρτήματα
  1. Τίτλος: πρέπει να είναι σύντομος και περιεκτικός  διότι με αυτόν τον τρόπο προσελκύεται ο αναγνώστης.
  2. Περίληψη: οφείλει να δώσει στον αναγνώστη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την εργασία όσο το δυνατόν πιο περιληπτικά/συνοπτικά. Μπορεί να αποτελείται μία ή δύο παραγράφους και η κάθε πρόταση να αναφέρεται σε ένα χαρακτηριστικό της εργασίας. Αρχικά η πρώτη πρόταση θα αναφέρεται στον τίτλο της εργασίας, κάνουμε επεξήγηση, στις επόμενες προτάσεις μας εξηγούμε τι περιλαμβάνει η εργασία μας και ποια τα δεδομένα και τέλος αναφερόμαστε ποιο είναι το βασικό συμπέρασμα της εργασίας.
  3. Εισαγωγή: Καλό είναι να σημειώσετε σε ένα χαρτί όταν βρείτε  5-6 κλειδιά ή φράσεις που περιγράφουν το θέμα μας. Για κάθε λέξη θα αναρωτιέστε «τι λέει η βιβλιογραφία γι’ αυτό»; Στόχος της να βάλει τον ίδιο τον αναγνώστη μέσα στο θέμα. Ξεκινάμε με γενικές πληροφορίες και καταλήγουμε/κλείνουμε με αναφορά στο θέμα της εργασίας, σε πιο συγκεκριμένες πληροφορίες.Μην χρησιμοποιείτε εξειδικευμένες λέξεις για να κάνετε το γράψιμο σας πιο επιστημονικό ή ακαδημαϊκό όταν μπορείτε να το πείτε πιο απλά. Το νόημα πρέπει να είναι εύστοχο και ξεκάθαρο. Οι βιβλιογραφικές αναφορές στην εισαγωγή είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν γιατί μπορείτε να υποστηρίξετε αυτά που λέτε.
  4. Κύριο θέμα Εργασίας-Μεθοδολογία: εδώ παρουσιάζουμε την μεθοδολογία μας.
  5. Βιβλιογραφία: είναι ένας κατάλογος των εργασιών και κειμένων στα οποία γίνεται αναφορά μέσα στο κείμενο. Η σειρά παρουσίασης είναι αλφαβητική ώστε αν ο αναγνώστης μέσα από το κείμενο π.χ δει την αναφορά (Williams, 2013) να μπορεί να κοιτάξει την βιβλιογραφία και να εντοπίσει την βιβλιογραφική αναφορά.

  • Για επιστημονικά άρθρα πρέπει να παρέχετε την ημερομηνία έκδοσης, τον τίτλο, το όνομα του επιστημονικού περιοδικού, τον αριθμό έκδοσης
  • Για τα βιβλία πρέπει να παρέχετε η ημερομηνία έκδοσης, τον τίτλο, τον εκδότη και τον τόπο δημοσίευσης.

  6.Παράρτημα εργασίας: Ονομάζονται παραρτήματα διότι μπαίνουν στο τέλος της εργασίας. Είναι αυτόνομα τμήματα της εργασίας που δεν είναι τόσο απαραίτητα να ενσωματωθούν στην εργασία. Αν τα παρατήματα μας είναι πολλά τότε τα αριθμούμε παράρτημα Α’, παράρτημα Β’ κλπ. Μπορεί να περιλαμβάνει πίνακες, εικόνες, κάποια δεδομένα που άλλοι αναγνώστες θα ήθελαν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Παρόλο που πολλοί φοιτητές μπορούν να γράψουν με σωστό τρόπο δομημένες προτάσεις, οι περισσότεροι αδυνατούν, έχουν δυσκολία στο να οργανώσουν προτάσεις σε παραγράφους.

Από όλα τα μέρη που αναφέραμε για μία σωστή δομημένη επιστημονική εργασία η εισαγωγή και η συζήτηση είναι πιο δύσκολες από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Το γραπτό κείμενο σας θα πρέπει  

  • Να έχει συνοχή, να ακολουθεί μία λογική βάση.
  • Σαφήνεια, ευκρίνεια στο λόγο και τεκμηρίωση είτε των δικών σου ιδεών είτε άλλων.
  • Με ακρίβεια ο προσδιορισμός εννοιών-λέξεων και φράσεων.
  • Οικοδόμηση κατάλληλων επιχειρημάτων.
  • Κατάληξη σε τεκμηριωμένα συμπεράσματα.
  • Πριν την παράδοση του να ξαναδιαβάσετε το κείμενο από τη σκοπιά του αναγνώστη.

Μία επιστημονική εργασία δεν θα πρέπει να είναι επιφανειακή, επομένως δε χρησιμοποιούμε:

  • Σχολικά εγχειρίδια.
  • Εγκυκλοπαίδειες.
  • Εφημερίδες.
  • Απλή αναζήτηση στο Google.

Αλλά στηριζόμαστε σε μηχανές αναζήτησης όπως για παράδειγμα:

  • http://scholar.google.com/
  • http://www.openarchives.gr/
  • http://library.panteion.gr/
  • https://www.elsevier.com/
  • http://www.ipl.org/
  • http://www.heal-link.gr/
  • http://www.unioncatalog.gr/ucportal/
  • http://search.proquest.com/psycinfo?accountid=31631

Οι βιβλιογραφικές αναφορές παίζουν σημαντικό ρόλο, δεν δύναται χωρίς αυτές! Εάν δεν τις αναφέρουμε έχουμε καταφύγει σε λογοκλοπή. Είναι απαραίτητες για την απόδειξη της ποιότητας καθώς και την αναγνώριση της δικής μας εργασίας να αναφέρονται οι πηγές που έχουμε χρησιμοποιήσει.

Συνήθως η γραφή μίας  επιστημονικής εργασίας γίνεται με δύο τρόπους, αυτά είναι και τα πιο διαδεδομένα στην Ελλάδα

  1. Με αρίθμηση.
  2. APA style (χρησιμοποιείται  κυρίως σε μεταπτυχιακό επίπεδο), American Psychological Association).

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους σχετικούς οδηγούς!

Όλα  τα παραπάνω γίνονται με εξάσκηση και εμπειρία και υπομονή.

Τίποτα μα τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο!

«Αν δεν πιστέψω εγώ σε εμένα δεν θα πιστέψει κανείς.

Μπορώ να καταφέρω το οτιδήποτε, όλοι ξεκινούν από κάπου ένα βήμα τη φορά!

«Κοινωνικά Γραφήματα»

Πηγές:

  • https://library.upatras.gr/wp-content/uploads/2017/12/lis_citationsguide.pdf
  • https://www.lib.auth.gr/sites/default/files/docs_files/APA_Guide.pdf
  • http://www.lis.upatras.gr/wp-content/uploads/2013/01/Citations_LIS_Guide.pdf

Ο Αρθρογράφος

koinonikagrafimata

Με όπλο τις γνώσεις στον χώρο της Φιλοσοφίας και της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας από το 2011, δύο εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν την ιστοσελίδα ”Κοινωνικά Γραφήματα”. Πίστη στον επαγγελματισμό, σεβασμός προς τον αναγνώστη και προγραμματισμός όλων των θεματικών ενοτήτων αλληλοεπιδρώντας με τον ίδιο τον αναγνώστη είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που μας βοήθησαν να εδραιωθούμε στον συγγραφικό κύκλο. Σειρά έχουν, οι συνεντεύξεις, το επόμενο νέο εγχείρημα της σελίδας. Η Ψηφιακή Πένα αποκτά…..ΦΩΝΗ, ΗΧΟ & ΕΙΚΟΝΑ.
«Καλώς ήρθατε στο ταξίδι της γνώσης και της πληροφορίας. Η ψηφιακή πένα των Γραφημάτων θα αποτυπωθεί ανεξίτηλη στην μνήμη του κάθε αναγνώστη!»

See author's posts

Tags: #education#koinonikagrafimata#references#students#university#βοήθεια#εκπαίδευση#επιστημονική εργασία#μεταπτυχιακό#πανεπιστήμιο#προπτυχιακό#πτυχιακή#φοιτητές
Previous Post

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΠΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

Next Post

ΟΝΕΙΡΑ ΔΕΣΜΙΑ ΜΙΑΣ ”ΣΩΣΤΗΣ” ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

Related Posts

ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ -> ΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΝΙΑ
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ -> ΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΝΙΑ

18 Ιουνίου 2024
«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;

7 Ιουνίου 2024
«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΗ»;
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΗ»;

4 Ιουνίου 2024
«ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΠΟΥ ΣΥΣΤΗΝΕΙ Ο ΣΕΝΕΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ»
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

«ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΠΟΥ ΣΥΣΤΗΝΕΙ Ο ΣΕΝΕΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ»

6 Φεβρουαρίου 2024
ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ : ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΒΓΑΙΝΕΙΣ;
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ : ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΒΓΑΙΝΕΙΣ;

5 Φεβρουαρίου 2024
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ;
Η Φοιτητική ''Φωνή'' Σας

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ;

9 Ιουνίου 2023
Next Post
ΟΝΕΙΡΑ ΔΕΣΜΙΑ ΜΙΑΣ ”ΣΩΣΤΗΣ” ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

ΟΝΕΙΡΑ ΔΕΣΜΙΑ ΜΙΑΣ ''ΣΩΣΤΗΣ'' ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ

ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Αξιολογήστε το άρθρο μας:

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Η ΔΥΣΜΟΙΡΗ ΜΗΤΕΡΑ, Η ΕΚΑΒΗ»

«Η ΔΥΣΜΟΙΡΗ ΜΗΤΕΡΑ, Η ΕΚΑΒΗ»

11 Ιουνίου 2024
«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;

«ΤΙ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ»;

7 Ιουνίου 2024
«ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»

«ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»

6 Ιουνίου 2024
Κοινωνικά Γραφήματα

Νομική Υποστήριξη: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΘ. ΠΛΑΚΟΥΔΑΣ

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
  • Η “Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία

© 2021 koinonikagrafimata. Powered by Futureplus-web

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Άρθρα
    • Εκπαίδευση – Ψυχολογία
    • Επικαιρότητα
    • Συμβουλευτική
    • Φιλολογικά Tips
    • Φιλοσοφία
  • Η “Φωνή” Σας
    • Η Φοιτητική ”Φωνή” Σας
  • Συνεντεύξεις
  • Επικοινωνία

© 2021 koinonikagrafimata. Powered by Futureplus-web

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In